Romanův newsletter investorům
Disruptivní Investování
#81 👨‍💻 Nejlepší články tohoto roku
0:00
-5:52

#81 👨‍💻 Nejlepší články tohoto roku

Každý týden píši newsletter pro investory. Emaily chodí každou středu, pokud newsletter nedostáváte, zkontrolujte si spam složku. Můžete se přihlásit k bezplatnému odběru, nebo mě podpořit měsíčním předplatným pomocí následujícího tlačítka.

✉️ Odběr/podpora newsletteru 📺 Youtube Podcast 🎧 Spotify Podcast


Minulý týden jsem poprvé od založení newsletteru neodeslal email. Před Vánoci jsem totiž vůbec nestíhal a než vám spamovat inbox pouhým Pf, rozhodl jsem se raději neposílal nic. Proto vám nyní přeji klidné svátky, šťastný nový rok a pouze zelené svíčky u vašich investic.

Na sklonku nového roku se často zamýšlíme nad rokem uplynulým. I já jsem si připravil takový malý žebříček nejčtenějších článků, který může pomoct především novým odběratelům k nalezení těch nejzajímavějších článků. Nebo i mě, které témata vás baví a má tedy i smysl o nich psát.

Nejvíce zobrazení

První žebříček je seznam sedmi nejčtenějších článků dle zobrazení. V tomto roce vyhrál článek Co že se to (doprdele) stalo v roce 1971?. Tento článek skvěle díky statistice rozebírá jak zásadně se změnila společnost po roce 1971 a co se v tom roce stalo. Tento článek navíc vyšel přesně na padesátileté výročí této události.

Další newsletter, který měl spoustu zobrazení je článek, ve kterém rozebírám, jak jsem investoval své prostředky. A také proč jsem se tak rozhodl. Na závěr je také uvedení hodnocení toho, jak si mé portfolio vedlo a srovnání portfolia s indexem.

Recenze tří služeb na spoření s bitcoinem byla třetí nejúspěšnější. Pokud nechcete nechat svůj bitcoin jenom tak ležet a nebojíte se rizika, určitě doporučuji přečíst Srovnání bitcoinových spořících účtů.

Zajímavé také je, že poslední kratičký článek Jak nepřijít o svůj čas, se také dostal do žebříčku. Myslím si, že tento článek je skvělý výchozí bod pro člověka, který vůbec neinvestuje, nebo si dokonce myslí, že investování není důležité.

Celý žebíček:

Co že se to (doprdele) stalo v roce 1971?

Mé portfolio

Srovnání bitcoinových spořících účtů

Analýza rizika - BlockFi

Jak nepřijít o svůj čas

Jak nejlevněji automaticky nakupovat bitcoin

Moje zkušenosti s 2% cash-back kartou

Největší procentuální otevření newsletteru

Tato statistika ukazuje, který newsletter si odběratelé nejčastěji otevřeli. Na prvním místě v této statistice je newsletter Jak měřit výkon portfolia. V tomto spíše technickém článku rozebírám jakou metriku využívám pro měření výkonu mého portfolia.

Dva články rozebírající analýzy ARK invest se také dostali do statistiky. Tyto analýzy rozebírají nástup digitálních měn a nedávný pokrok v umělé inteligenci.

Celý žebíček:

Jak měřit výkon portfolia

ARK Analýza: Digitální peněženky

Srovnání Covid krize s velkou hospodářkou krizí 1929

Mé portfolio

ARK analýza: Deep Learning

5 tipů jak zvýšit své Cash-Flow

Blinkist: nejlepší investice do vzdělání

Nejvíce poslouchané díly podcastu

Podcast v podobě zvukové stopy k newsletteru je spíše doplňkem k mým článkům. Ale i tak, některé díly na Spotify a zde měly slušný počet streamování. První 2 články jsou stejné jako v předchozí statistice. U dalších dvou Proč nekupovat bitcoin nebo akcie na Revolutu a Proč využívám bitcoinové spoření? je jasné o čem jsou podle názvu. A zajímavý článek je, jak jsem prodělal a také, jak jsem se z toho poučil.

Celý žebříček:

Co že se to (doprdele) stalo v roce 1971?

Srovnání bitcoinových spořících účtů (BlockFi, Celsius, Nexo)

Proč nekupovat bitcoin nebo akcie na Revolutu

Proč využívám bitcoinové spoření?

Jak jsem prodělal 0.325 bitcoinu

Bitcoin a kvantové počítače

Co se změní když El Salvádor legalizoval bitcoin

Počet oděratelů

Poslední statistika, na kterou se můžeme podívat je počet odběratelů newsletteru. Aktuálně mám 1,194 odběratelů. Tempo nárustu odběratelů se snížilo přibližně v době, kdy jsem přestal aktivně posílat odkazy svých článků do diskuzí, které řešily problém popsaný v mém článku. Pokud mi, jako moji odběratelé chcete pomoct, můžete sem tam sdílet nějaký článek, který se vám líbil mezi své známé, nebo například do diskuzí, kde řeší stejný problém.

Který článek se líbil mě

Mě osobně se nejvíce líbil článek Analýza rizika - BlockFi, na kterém jsem se také dost nadřel. Ale tento článek vysvětluje, jak funguje spoření u BlockFi a jaké rizika by měl investor zvážit. Také nastiňuje, jaká opatření společnost zavedla, aby ochránila své věřitele.


Služby, které používám

Unchained Capital + Trezor HW peněženka - Nejbezpečnější uložení bitcoinu pomocí Multisig. (více)

BlockFi - Až 4 % spoření s ₿, nebo 8 % v dolaru. Možnost půjčení s využitím bitcoinu jako záruka nebo směnění bitcoinu. Při registraci přes můj odkaz získáte $15 až $250. (více, analýza rizika)

Celsius Network - Spoření 6.2 % v ₿ bez podmínek. Získáte $50 registrační bonus, když při registraci napíšete můj referenční kód: 197112bf02. (více)

Nexo - Spoření 5 % v ₿ nebo 8 % v EUR. Možnost zasílání přímo pomocí SEPA. Registrační bonus přes link $10. (více)

Equa - Dle mého názoru nejlepší česká banka. Žádné poplatky. Sjednání online. Výběr ze všech bankomatů kdekoliv na světě bez poplatku.

crypto.com - S cryptocom, můžete nakupovat, spořit, půjčovat a utrácet krypto s kartou, která nabízí až 8 % cash-back. Při registraci přes můj odkaz získáme oba $25. (více o službě, více o kartě)

Kraken - Směnárna, která je považována za jednu z nejbezpečnějších a s nejlevnějšími kurzy a poplaty. Založena v roce 2011, tedy s dlouho historií důvěry komunity. (více)

Firstrade - Broker, který je zaměřený především na americký trh. Umožňuje nakupovat a prodávat americké ETF, akcie, opce a další a to úplně bez poplatků. (více)

Deribit - Je burza specializující se na obchodování bitcoinových derivátů především opcí. Pokud se zaregistujete přes můj odkaz získáte slevu 10 % na poplatky.

O mně - jak na donaty?

Jsem softwarový inženýr, investor do disruptivních inovací, Bitcoinový nadšenec. Mým cílem je napsat kvalitní a objektivní informační email každý týden, který bude mít přidanou hodnotu jak pro investory, tak i pro nadšence do osobních financí. Pokud se přihlásíte k odběru, budete každý týden dostávat email se skvělým obsahem zdarma. Pokud mě chcete podpořit, možné varianty najdete na stránce o mě. Pokud znáte někoho, koho by mohl tento newsletter zajímat, budu rád, když ho s ním budete sdílet.

Tento email není možné považovat jako investiční radu. Má pouze podpořit k vlastnímu vzdělávání a hledání informací. Proto si před investováním udělejte vlastní průzkum nebo se obraťte na odborníky. Newsletter i článek obsahuje affiliate reklamu.

0 Comments
Romanův newsletter investorům
Disruptivní Investování
Jsem softwarový inženýr, investor do disruptivních inovací, bitcoinový nadšenec. Mým cílem je napsat kvalitní a objektivní informační email každý týden, který bude mít přidanou hodnotu jak pro investory, tak i pro nadšence do osobních financí.