Romanův newsletter investorům
Disruptivní Investování
#80 👨‍💻 Jak nepřijít o svůj čas
0:00
-4:26

#80 👨‍💻 Jak nepřijít o svůj čas

Každý týden píši newsletter pro investory. Emaily chodí každou středu, pokud newsletter nedostáváte, zkontrolujte si spam složku. Můžete se přihlásit k bezplatnému odběru, nebo mě podpořit měsíčním předplatným pomocí následujícího tlačítka.

✉️ Odběr/podpora newsletteru 📺 Youtube Podcast 🎧 Spotify Podca


Název článku je tentokrát trochu zvláštní, ale hned jej vysvětlím. Narazil jsem na webovou stránku (storeoftime.com), která velice jednoduše zobrazuje jak člověk ztrácí nebo získává svůj čas, podle toho kde si ho uloží. Peníze, které dostáváme za svou práci mají předvším uchovávat hodnotu naší práce v čase. Jak jsme na tom, když si tuto práci uložíme v různých úložištích hodnoty? Tento newsletter je kratšího rozsahu a má především motivovat do investování.

Inflace na české koruně

Pokud nikam neinvestujete a peníze si pouze necháváte na účtu, pak za posledních 5 let jste přišli o 14 % odměny za svou práci. Každý sedmý den jste před 5 lety pracovali zadarmo. Proto měny jsou nejhorší možností pro uložení své pracovní odměny. A rozhodně by se neměly používat pro delší spoření než pár měsíců.

Uložení v Bitcoinu

Asi hlavní důvodem proč webová stránka vznikla je, aby propagovala Bitcoin jako hlavní úložiště doměny za práci. Jde vidět, že bitcoin v každé rozumně delší době vyhrává nad alternativami. Za stejnou dobu pěti let, za kterou v koruně ztratíte každý sedmý den, v bitcoinu naopak získáte více než 35 dní své práce za každý jeden investovaný den.

Uložení v akciích

Ovšem, já si nemyslím, že každý nutně musí všechno investovat do bitcoinu, i když je rozumné v něm mít alespoň nějakou část. Stejně vám mohou posloužit i akcie. Za stejnou dobu za každý pracovní den uložený do S&P 500, jste mohli získat půl dne navíc.

Pokud máte někoho ve svém okolí, kdo má všechny své peníze na účtě v bance, tak jim můžete poslat tento článek. Ať se zamyslí nad tím, jestli jim nevadí, že jeden den odvedené práce ze sedmi se po 5 letech nenávratně vypaří. V naší společnosti jsou často peníze a investice tabu téma. A to si myslím, že je velká škoda.

Co se týče mě, já mám jasno. Udělám všechno pro to, abych neztratil ani jeden svůj pracovní den.


Služby, které používám

Unchained Capital + Trezor HW peněženka - Nejbezpečnější uložení bitcoinu pomocí Multisig. (více)

BlockFi - Až 4 % spoření s ₿, nebo 8 % v dolaru. Možnost půjčení s využitím bitcoinu jako záruka nebo směnění bitcoinu. Při registraci přes můj odkaz získáte $15 až $250. (více, analýza rizika)

Celsius Network - Spoření 6.2 % v ₿ bez podmínek. Získáte $50 registrační bonus, když při registraci napíšete můj referenční kód: 197112bf02. (více)

Nexo - Spoření 5 % v ₿ nebo 8 % v EUR. Možnost zasílání přímo pomocí SEPA. Registrační bonus přes link $10. (více)

Equa - Dle mého názoru nejlepší česká banka. Žádné poplatky. Sjednání online. Výběr ze všech bankomatů kdekoliv na světě bez poplatku.

crypto.com - S cryptocom, můžete nakupovat, spořit, půjčovat a utrácet krypto s kartou, která nabízí až 8 % cash-back. Při registraci přes můj odkaz získáme oba $25. (více o službě, více o kartě)

Kraken - Směnárna, která je považována za jednu z nejbezpečnějších a s nejlevnějšími kurzy a poplaty. Založena v roce 2011, tedy s dlouho historií důvěry komunity. (více)

Firstrade - Broker, který je zaměřený především na americký trh. Umožňuje nakupovat a prodávat americké ETF, akcie, opce a další a to úplně bez poplatků. (více)

Deribit - Je burza specializující se na obchodování bitcoinových derivátů především opcí. Pokud se zaregistujete přes můj odkaz získáte slevu 10 % na poplatky.

O mně - jak na donaty?

Jsem softwarový inženýr, investor do disruptivních inovací, Bitcoinový nadšenec. Mým cílem je napsat kvalitní a objektivní informační email každý týden, který bude mít přidanou hodnotu jak pro investory, tak i pro nadšence do osobních financí. Pokud se přihlásíte k odběru, budete každý týden dostávat email se skvělým obsahem zdarma. Pokud mě chcete podpořit, možné varianty najdete na stránce o mě. Pokud znáte někoho, koho by mohl tento newsletter zajímat, budu rád, když ho s ním budete sdílet.

Tento email není možné považovat jako investiční radu. Má pouze podpořit k vlastnímu vzdělávání a hledání informací. Proto si před investováním udělejte vlastní průzkum nebo se obraťte na odborníky. Newsletter i článek obsahuje affiliate reklamu.

0 Comments
Romanův newsletter investorům
Disruptivní Investování
Jsem softwarový inženýr, investor do disruptivních inovací, bitcoinový nadšenec. Mým cílem je napsat kvalitní a objektivní informační email každý týden, který bude mít přidanou hodnotu jak pro investory, tak i pro nadšence do osobních financí.