Romanův newsletter investorům
Disruptivní Investování
#65 👨‍💻 Recenze služby Degiro
0:00
-6:53

#65 👨‍💻 Recenze služby Degiro

Každý týden píši newsletter pro investory. Emaily chodí každou středu, pokud newsletter nedostáváte, zkontrolujte si spam složku. Můžete se přihlásit k bezplatnému odběru, nebo mě podpořit měsíčním předplatným pomocí následujícího tlačítka.

✉️ Odběr/podpora newsletteru 📺 Youtube Podcast 🎧 Spotify Podcast


Pro nákup akcií používám primárně už 2 roky službu Degiro. Proto si myslím, že by bylo vhodné udělat alespoň krátkou recenzi a projít si, co je na této platformě dobré a co se mi nezdá úplně ideální.

Jednoduché rozhraní

Degiro má pro začínající uživatele velice příznivé rozhraní, které je jednoduché jak ve webovém rozhraní, tak i na mobilní aplikaci. Rozhraní je také v českém jazyce, což určitě ocení lidé bez znalosti angličtiny. Otevření účtu probíhá online a velice jednoduše. Řekl bych, že právě z těchto důvodů je platforma ideální pro začínající investory.

Nízké poplatky

U Degira neplatíte žádné poplatky za správu ani vedení účtu. Jediné poplatky, které platíte, jsou za nákup nebo prodej. Při každém s mých nákupů žádný poplatek nepřesáhl jedno euro. Většinou se poplatky pohybují okolo 0.5 euro, záleží na počtu akcií, které kupujete. Ve srovnání například s FIO brokerem, kde se platí okolo $8, je tento poplatek asi 16 x menší.

ETF zdarma

Další obrovskou výhodou je, že Degiro umožňuje jeden měsíční nákup některých ETF úplně bez poplatku. Jedná se především o některé pasivní indexy. Proto pokud máte jednoduchou strategii měsíčních nákupů S&P 500, může pro vás právě Degiro být ta správná volba. Určitě bude jedna z nejlevnějších variant, jak nakoupit nízko poplatkový pasivní index.

Nelze vybírat nebo vkládat eura

A nyní se zaměříme na to, co není na Degiru ideální. Podíváme se i na problémy na které jsem narazil a které mě otravují. Jeden z hlavních problémů pro mě představuje nemožnost vybrat EUR přes SEPA platbu. Když nakupujete nějaké akcie nebo ETF dá se to provádět pouze za eura, které držíte v peněžním fondu. Proto, když máte výplatu v koruně, musíte nejdříve převést CZK na EUR, což není velký problém, protože Degiro má velmi dobrý kurz, který v bance nedostanete. Problém pro mě vzniknul tehdy, když jsem chtěl nějaké peníze z platformy vybrat, abych je zainvestoval někde jinde, například za ně nakoupil Bitcoin. Jediná možnost je vybrat tyto peníze v korunách. Proto, než tyto peníze dostanu do bitcoinu, projdou procesem čtyř směn: Akcie -> EUR -> CZK -> EUR -> BITCOIN. Při každé změně si prostředník nechá nějakou část na poplatcích za změnu. Přitom minimálně převod na CZK a zpět by se dal vynechat.

Přesun volných prostředků do EUR fondu

Na platformě Degiro se vám všechny koruny automaticky převedou do peněžního fondu EUR, nejedná se tedy přímo o eura, ale o fond. To má jednu nemilou implikaci. Odvádění daně z prodeje cenných papírů má 2 vyjímky. První vyjímka je, že pokud držíte akcie aspoň 3 roky, nemusíte odvádět daň ze zisku u prodeje. Druhá vyjímka je, že pokud obrat vašich obchodů nepřesáhne 100k, pak nemusíte odvádět v daném roce daně ze zisku prodeje akcií.

Pokud chcete využít osvobození od daně do 100k obratu, Degiro vám háže klacky pod nohy s peněžním fondem. Protože pokud nakupujete akcie za eura v peněžním fondu, defakto prodáváte tento fond. Proto každá investice se vám počítá do tohoto limitu a při prodeji se objem započítává 2x, proto velmi rychle můžete během jednoho roku tento limit vyčerpat.

Menší nabídka

Někteří investoři si stěžují, že Degiro má menší nabídku akcií. Já osobně jsem tento problém nezaznamenal. Jediné co mi u tohoto brokera chybí, jsou americké ETF, ale s tím má bohužel každý v Evropě problém. V nabídce se mi podařilo najít i Voyager Digital, o kterém jsem psal v jenom v předchozích newsletterů.

Shrnutí

Degiro je skvělá služba pro zažátečníky. Největší výhoda je u bezpoplatkového nakupování indexových ETF a bezpoplatkového převodu na eura. Největší problém zase vidím v tom, že nelze vybrat nebo vložit eura přímo.


Služby, které používám

BlockFi - Až 4 % spoření s ₿, nebo 8 % v dolaru. Možnost půjčení s využitím bitcoinu jako záruka nebo směnění bitcoinu. Při registraci přes můj odkaz získáte $15 až $250. (více, analýza rizika)

Celsius Network - Spoření 6.2 % v ₿ bez podmínek. Získáte $50 registrační bonus, když při registraci napíšete můj referenční kód: 197112bf02. (více)

Nexo - Spoření 5 % v ₿ nebo 8 % v EUR. Možnost zasílání přímo pomocí SEPA. Registrační bonus přes link $10. (více)

crypto.com - S cryptocom, můžete nakupovat, spořit, půjčovat a utrácet krypto s kartou, která nabízí až 8 % cash-back. Při registraci přes můj odkaz získáme oba $25. (více o službě, více o kartě)

Kraken - Směnárna, která je považována za jednu z nejbezpečnějších a s nejlevnějšími kurzy a poplaty. Založena v roce 2011, tedy s dlouho historií důvěry komunity. (více)

Firstrade - Broker, který je zaměřený především na americký trh. Umožňuje nakupovat a prodávat americké ETF, akcie, opce a další a to úplně bez poplatků. (více)

Deribit - Je burza specializující se na obchodování bitcoinových derivátů především opcí. Pokud se zaregistujete přes můj odkaz získáte slevu 10 % na poplatky.

O mně - jak na donaty?

Jsem softwarový inženýr, investor do disruptivních inovací, Bitcoinový nadšenec. Mým cílem je napsat kvalitní a objektivní informační email každý týden, který bude mít přidanou hodnotu jak pro investory, tak i pro nadšence do osobních financí. Pokud se přihlásíte k odběru, budete každý týden dostávat email se skvělým obsahem zdarma. Pokud mě chcete podpořit, možné varianty najdete na stránce o mě. Pokud znáte někoho, koho by mohl tento newsletter zajímat, budu rád, když ho s ním budete sdílet.

Tento email není možné považovat jako investiční radu. Má pouze podpořit k vlastnímu vzdělávání a hledání informací. Proto si před investováním udělejte vlastní průzkum nebo se obraťte na odborníky. Newsletter i článek obsahuje affiliate reklamu.

0 Comments
Romanův newsletter investorům
Disruptivní Investování
Jsem softwarový inženýr, investor do disruptivních inovací, bitcoinový nadšenec. Mým cílem je napsat kvalitní a objektivní informační email každý týden, který bude mít přidanou hodnotu jak pro investory, tak i pro nadšence do osobních financí.